Morgonen började med att försöka parkera om bilen som stod parkerad halvdåligt 750m / 80 höjdmeter nedanför oss.
Fanns en ledig plats utanför oss på morgonen, så joggade ner till bilen och körde sträckan runt. Dessvärre var parkeringen upptagen och jag fick fortsätta ner på den enkelriktade smala gatan igen. Dessvärre höll de nu på med vägarbete och det bildades kö bakom mig. Vägarbetarna fick skyffla undan grus och asfalt, flytta en bil och sedan kunde de släppa fram mig. Hade då en mur på vänstersidan och en grävskopa på högersidan och ungefär 2m mellan dessa hinder (bilens bredd är 1982mm) men en italiensk vägarbetare hjälpte som väl var till att dirigera mig genom hindren…till slut igenom utan uppskrapade sidor och ner till samma parkeringsplats igen.
 |
| Vägarbetet efter de städat upp och åkt hem på eftermiddagen. Inga problem att köra förbi just nu, det var betydligt värre innan. |
 |
| Parkeringsbroms |
 |
| Vanlig syn |
Sedan blev det Poolbad följt av en god italiensk lunch. Kusinerna skulle ner och hälsa på oss på eftermiddagen och bada lite i havet, så sprang och kompletterade handlingen också vilket blev dagens fys. Efter fyspasset lyckades jag också flytta bilen till en parkeringsruta utanför vårt boende.
 |
| Löpning hem från affären |
 |
| God lunch |
 |
| Poolbad |
 |
| Löpning med väska hem från affären. Vatten, cola zero, Sprite etc och chips. |
Kvällen fortsatte sedan med besök av kusinerna. God fördrink hos oss, promenad till stranden. Bad, glass, middag, glas och bad.
 |
| Stenstrandsbad |
 |
| Strandpromenad när vi letade restaurang |
 |
| Långbord och middag med utsikt över Ligu |
En mycket mycket trevlig afton och kväll!
Comments
Post a Comment