Dagen började med att bilen behövde flyttas. Den stod inte helt optimalt. Blev sedan ett besök på marknaden i Camogli. Hustrun först och sedan jag. Hustrun inhandlade bifftomat och bröd, jag handlade kaffe.
 |
| Flyttad bil. Stod framför den vita innan |
 |
| Marknad som sålde grönsaker, frukt, kött, kläder mm |
Efter en mycket god frukost blev det poolbad följt av siteseeing-löpning till Recco för att titta på stranden samt även handla på hemvägen.
 |
| En väldigt god frukost |
 |
| Poolbad |
 |
| Vy över Camogli hamn |
 |
| Recco |
 |
| Strandpromenad Recco |
Efter en god lunch blev det sedan färd mot Rapallo och besök hos kusinerna i huset de hyrt. Vägarna i området är väldigt speciella. Tål att sägas igen!
 |
| Väg upp mot bergen i Rapallo. Bilden visar inte hur smalt och trångt det är. Oerhört bra med elbil här dock. Allt vrid direkt och inga draglägen. |
Väl på plats blev det poolbad med fantastisk utsikt. Sol, bad, öl och kaffe. Mycket fint!
 |
| Väldigt fin pool |
 |
| Fina vyer ner mot Rapallo och Liguriska havet |
 |
| Barn i pool |
 |
| En öl i lugn och ro |
Det lagades och åts en väldigt god middag också, gjord på lokala råvaror och på recept från italienska kokböcker så maten som intogs (pasta bolognese) blev den mest autentiska vi någonsin ätit.
 |
| Mat |
 |
| Autentisk pasta bolognese |
När det började mörkna var det dags för oss att köra hem. Tog cirka 30min. Väl hemma konstaterades att inte en enda parkering fanns tillgänglig. Fick släppa av familjen och köra runt och leta upp en tveksam parkering.
 |
| Något rörde sig i vägkanten |
 |
| Visade sig vara ett svin |
Jag rekommenderar INGEN att åka bil hit. Kör till södra eller östra sidan av Italien istället. Måste nu hit (Ligurien) ta flyg eller tåg!
 |
| Tveksam parkering. Får se om böter är att vänta |
Comments
Post a Comment